سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه با همنشینِ بد دوستی کند، ایمن نمی ماند . [لقمان علیه السلام ـ به فرزندش ـ]

siavarshan
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:1بازدید دیروز:6تعداد کل بازدید:24775

سیاورشن :: 83/7/14::  1:29 عصر

        مراسم تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان هرمزگان در فرهنگسرای شهید آوینی برگذار شد .چهر های به یاد ماندنی موسیقی استان را می شد در لا به لای جمعیت پیدا کرد . غلام توسلی ، صالح آتون ، یوسف آرمین ، فاطمه رضایی و ...

   جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حاج مجید ایرانمنش آغاز شد.  و سپس سرود ملی ایران توسط آقای رحمانیان نواخته شد .البته به نحوی که تا به حال نشنیده بودیم و باعث تعجب همگان گردید .

    در بخش بعدی جناب دکتر  رئوفی رئیس ارشاد هرمزگان به سخنرانی پرداختند . تن صدا ، نحوه و حتی محتوای حرفهای ایشان آدم را به یاد خطبه های رضا مارمولک ( لعنه ا... علیه ) می انداخت .فراز هایی از سخنان دکتر : "هفتاد درصد جمعیت ما جوان هستند و تا سن سی سالگی به دنبال تفریحات می روند . اینه که شما با معتاد مواجه می شید . خدای نکرده با چاقو کش مواجه می شید . با الکلی مواجه می شید . و این طبیعی است .می گن ظرف خالی باید پر بشه شما پرش نکن ، دیگران پرش می کنن !!! اگه ما اینجا کنسرت ندیم ، اگه سینما نتونه فیلم خوب نشون بده ، اگه انجمن نمایش نتونه نمایش خوب به صحنه بیاره ،جوان نیاز به فراغت داره !!! "( اگر این جمله ربطی به جملات قبلی ندارد و در بین متن غلط های انشایی مشاهده می کنید ، تقصیر من نیست نقل قول دقیق است . البته مدرک هم موجود می باشد . )

***

  آقای توحدی هم سخنانش را با یک نکته جالب شروع کرد :" انجمن موسیقی خانه شماست اگه تو خانه خودتون نشینید ، بیگانه میاد جا می گیره . این جایگاه رو حفظ کنید . " و سپس با یک حرف عجیب سخنانش را ادامه داد . " تعدادی از عزیزان ما مثل آقایان ایرانمنش ها ، اساتید گروه مامبو لیوا ، ریچاک ،گامبرون و غیره ... . این موسیقی را ساختند و نگه داشتند تا حالا .

  بد نیست جناب توحدی کار این عزیزان را با کارهای قدیمی تر مثل آثار استاد حبیب زاده، مرحوم حسن کریمی و گروه کارلوس مقایسه کنند و بعد به من نادان بگویند که چه چیزی تا به امروز ساخته شده ، نگه داشته شده ، واینکه اصلا منظور ایشان از " این موسیقی" چیست ؟

***

  در مراسم تجلیل از پیشکسوتان موسیقی استان هرمزگان همه نوع موسیقی از باروک گرفته تا آبادانی اجرا شد . اماجالب اینجاست که  موسیقی بندرعباسی اجرا نشد . ما که هیچ ولی همین پیشکسوتان هم هنگام اجرای ترانه ای از پینک فلوید حوصله شان سر رفته بود .کاش به جای اجرای این موسیقی های بی ربط در این زمان ، کارهایی از همین عزیزان پیشکسوت پخش می شد. و یا این وقت را می گذاشتند برای معرفی آثار  این عزیزان که شاید جوانانی مثل ما هنوز آشنایی چندانی با آنها ندارند .

***

   هنوز شاید یک ماه هم از در گذشت حسن کریمی نگذشته باشد ولی نام او هم در این مراسم برده نشد . 

***

     هادی آرمین و ابراهیم علوی دو چهره با استعداد موسقی استان به علت دیر رسیدن موفق به اجرا نشدند . حتی تک و دو های (دوندگی های) بهرنگ عباسپور هم نتیجه نداد و اجازه اجرا به این دو جوان با انگیزه داده نشد .

 ***

   بالاخره این مراسم با تمام کاستیهایش فایده های زیادی هم داشت . و جا دارد از کسانی که واقعا زحمت کشیده بودند تشکر کنیم . خب مسولین بیشتر از این هم توانایی ندارند بقیه کار ها بر عهده ماست . ما باید این میراث های خود را تا وقتی در بین ما هستند  قدر بدانیم و از آنها بیاموزیم .

***

    در ضمن از جوانان وبلاگ نویس صادق و احسان هم آنجا بودند . حسن هم که با آن دوربین معروفش آنجا بود منتظر عکس های زیبای او در فتوبلاگ باشید .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ
::تعداد کل بازدیدها::

24775

::آشنایی بیشتر::
::لوگوی من::
siavarshan
::وضعیت من در یاهو::
::آرشیو::
::اشتراک::